הרחקת יונים ירוקה

הרחקת יונים ירוקה – טובה לכם וטובה לסביבה. בואו ללמוד איך זה עובד

הרחקת יונים ירוקה היא מושג מעט מבלבל. רובנו מכירים את המושג הדברה ירוקה כאשר הכוונה להדברה בעזרת חומרים בעלי רעילות נמוכה שאינם מזיקים לסביבה.

אך כשמדברים על הרחקת יונים ירוקה לא מדובר על ריסוס מאחר ובמדינת ישראל ריסוס יונים הוא בלתי חוקי. אז מהי אותה הרחקת יונים מדוברת? כדי לעשות קצת סדר בבלגן יש להבין את המושג הרחקת יונים ירוקה ומה הוא אומר.

הכוונה במושג זה היא שכאשר מבצעים הרחקה זו לא תהיה סכנה ליונים או לסביבה בה בוצעה ההדברה. מאחר ותנאי זה נחשב לפשוט בתחום הרחקת היונים, כמעט כל סוג של הרחקת יונים שתחליטו להזמין אליכם הביתה יחשב תחת ההגדרה של הרחקת יונים ירוקה. כדי להכיר מעט את ההרחקות הללו אספנו בשבילכם מעט פרטים על כל סוג והממצאים לפניכם.

הרחקת יונים ירוקה – השיטות המומלצות להרחקת יונים ירוקה בצפון

דוקרני יונים בצפון
דוקרנים אלו מותקנים על המשטח ממנו תהיו מעוניינים להרחיק יונים. לאחר ההתקנה ינסו היונים לנחות על המשטח כפי שעשו עד עכשיו באופן קבוע. הדוקרנים לא יפגעו ביונים כלל, אך מהצד השני גם לא יאפשרו להם לנחות היכן שירצו.

כך יוצא שהיונים עושות כמה ניסיונות לנחיתה ובסופו של דבר מתייאשות ומחפשות מקום קינון חדש. כך יוצא שהיונים הורחקו ואף אחד לא נפגע באזור, מה שעונה על הדרישות של הרחקת יונים ירוקה.

הרחקת יונים ירוקה

סליל קפיצי
הסלילים הללו הם פיתוח חדשני אשר מבצע בדיוק את אותה פעולה אותם עושים הדוקרנים. כאשר ינסו היונים לנחות על הסלילים הם יוקפצו בחזרה לאוויר וגם במקרה זה יתייאשו ויעופו הרחק משם. למרות הדמיון בין שתי השיטות ניתן לראות מעט הבדלים.

להבגדיל מדוקרני יונים אשר בולטים מעל הגג וניתן לראותם במבט שטחי, הסליל הוא נמוך ומי שאינו עומד בגובה העיניים עם הגג אינו רואה אותו כלל. הבדל נוסף הוא בחומר ממנו עשויים שני המוצרים. לרוב הדוקרנים יהיו מפלסטיק בעוד שהסליל לרוב יהיה עשוי מתכת.

למרות ההבדלים, גם הסליל אינו מזיק ליונים ולסביבה הקרובה אליו ולכן גם הוא נחשב הרחקת יונים ירוקה לכל עניין ודבר.