הדברת יונים

הדברת יונים – פעולה בלתי חוקית בעליל

הדברת יונים היא פעולה לא חוקית בישראל העלולה לגרור בעקבותיה תביעות משפטיות ולעיתים אף מאסר. הדברת יונים פירושה הריגת היונים המקננות בקרבת בני האדם ללא כל התחשבות בעובדה שהן יצורים חיים הזכאים לחיות לא פחות מאיתנו. הדברה זו נאסרה בעקבות ההיגיון והמוסר האנושיים והתבססה אף על ציווי תנ”כי עתיק של צער בעלי חיים. הצער הנגרם במקרה של הדברת יונים אינו נתון לפרשנות, מאחר ופעולה זו מסתיימת במותן הוודאי של היונים התמימות שאינן מבינות מה פגע בהן. ישנם סימנים מקדימים אשר יכולים לבשר על הדברת יונים המתבצעת בקרבתכם, כך שכדאי לשים לב אליהם ולדווח על כך בהקדם האפשרי לגורמים המתאימים.

הדברת יונים – תמרורי אזהרה בדרך

פיזור גרעינים

נניח שיש לכם שכן שכל היום מתלונן על היונים שנמצאות אצלו במרפסת. הן מלכלכות, מרעישות, מציקות ובונות קן מלוכלך ליד הכביסה שלו. יום אחרי ששמעתם שהבן שלו חלה בדלקת עיניים תראו אותו מפזר גרעינים ברוחב לב מהמרפסת. מצב כזה צריך להדליק אצלכם נורת אזהרה ולגרום לכם לחשוד שמדובר על מקרה של הדברת יונים לא חוקית. אם ראיתם מקרה כזה חובה לדווח מיד למשטרה, צער בעלי חיים או כל עמותה הנראית לכם מתאימה לצורך העניין.

מלכודות

אם ראיתם מחוץ לחלון של דייר ברחוב שלכם מלכודות רצחניות ליונים, אל תעברו על כך בשתיקה. אנשים קונים מלכודות מאולתרות ליונים והופכים אותן לקטלניות באמצעים בלתי חוקיים. היונים המסכנות אינן מבינות לאן נקלעו, והן אינן בחיים לפני שינסו אפילו להימלט. אם ראיתם מלכודת מאולתרת שכזו דווחו עליה ואל תהיו שותפי לביצוע פעולות הרסניות כמו הדברת יונים. הדברה ליונים אסורה בהחלט

רובי אוויר

לרובנו רובי אוויר נראים כמשחק בלתי מזיק, אך אחד שעלול להיות מכאיב במקצת. ליונים המשחק אינו מכאיב אלא קטלני, בלי אפשרויות אחרות. כמעט כל כדור אוויר שיפגע בגופה הרך של היונה יגרום לה לפגיעות פנימיות ובסופו של דבר למוות לאחר ייסורים רבים. רובי האוויר עלולים לשמש אמצעי להדברת יונים ועל כן יש להשגיח על השימוש בהם בשבע עיניים.