הדברת צרעות

הדברת צרעות – כל מה שלא ידעתם על הצרעות

כולנו חושבים שצרעה היא סתם עניין מציק אך לא יותר מזה. לא כך העניין. הצרעה היא חרק מטריד ויכול להיות גם מסוכן. העקיצה של הצרעה מלווה בעוקץ ארסי שיכול להביא את האדם למצב של סכנת חיים. אם ראיתם צרעה באזורכם חייבים לבצע הדברת צרעות במיידית שכן זה מהווה סכנה גדולה אף יותר לתינוקות וילדים קטנים שגרים בבית.

הדברת צרעות – שיטות ההדברה הנפוצות

הדברת צרעות ניתן לעשות בכמה אופנים ובכמה דרכים. נביא לפניכם את השיטות הנפוצות ביותר:

  • ריסוס – הדברת צרעות בשיטה זו היא מומלצת על ידי המדבירים בשיטה זו מרססים חומר דביק שגורם לכנפיהן של הצרעות להדבק אחת אל השנייה ובכך לא מאפשר להן לעוף. כאשר הצרעות לא יכולות לעוף הן לא יכולות להביא אוכל למלכתן ולהזין אותה והיא מתה מיד כעבור ימים ספורים. כאשר המלכה מתה, הקן מת יחד איתה והצרעות מתפזרות להן מכאן והלאה.
  • פיתיון מורעל – בשיטה זו שותלים פיתיון בשרי מורעל בכניסה אל הקן. הצרעות מאוד אוהבות בשר ולכן ימשכו במהירות אל ריח הבשר. את הפיתיון הבשרי ניתן לקנות רק עם היתר הדברה. כאשר הצרעות הפועלות מוצאות את הפיתיון הבשרי המורעל הן מיד לוקחות אותו אל המלכה. ברגע שהמלכה טעמת ממנו היא מתה במקום. וכמו שאמרנו, כאשר המלכה מתה, הקן מת יחד איתה… הצרעות מתפזרות להן ואפשר להסיר את הקן.
  • ריסוס ישר לתוך הקן – בשיטה זו מדביר מקצועי ומנוסה יבצע הדברת צרעות על ידי ריסוס ישיר של חומרי הדברה כימיים ורעילים ישר לתוך הקן של הצרעות. ברגע שחומר הדברה זה פוגע בהן הן מתות. וכן הריסוס יבוצע עד שהקן יתחסל לגמרי וימותו כל הצרעות הפועלות יחד עם מלכתן.

הדברת צרעות – שמירה על היגיינה ואיכות הסביבה

חשוב לדעת כי הצרעות נמשכות לערימות אשפה פתוחות וכן לכלוך וזוהמה. כמו כן, הצרעות נמשכות למקורות מים עומדים. הקפידו להימנע מדברים אלו ובכך תגנו על עצמכם מפני תופעת הצרעות. אך אם בכל זאת, הגיעו הצרעות אל תוך ביתכם מהרו לבצע הדברת צרעות על ידי מדביר מקצועי ומנוסה.