הדברת עש המזון

הדברת עש המזון – לפני שיהיה מאוחר

הדברת עש המזון נחשבת להדברה שכדאי לעשות בהקדם האפשרי. דמיינו לעצמכם מצב בו אתם חוזרים מהסופר עם שקיות עמוסות על הידיים. מתחילים להכניס את האריזות לארון, למיין את הירקות למקרר ואת הקורנפלקס לשים בארון הצדדי. בלי ששמתם לב, הכנסתם תוך כדי המיון שקית קטניות עם חורים קטנטנים בגב האריזה. לכאורה שום דבר לא אמור לעורר את חשדכם. החורים מזעריים ולפעמים אפילו אי אפשר לראות אותם בעין. הבעיה היא שאם לא הייתם ערניים וחדים אתם תאלצו להתמודד עם התוצאות, כאשר הדברת עש המזון תגיע גם אליכם.

הדברת עש המזון – הסימנים המוקדמים

קורים לבנים

קורים לבנים הם לרוב סימן מקדים לעכבישים המטיילים להם במעלה הקיר אצלכם בבית. הרשתות לרוב מסמנות מקומות ציד של אותם עכבישים, אשר בהם ניתן לראות מדי פעם חרקים קטנים המשמשים להם כמזון. ניתן לזהות את ההבדל בין רשתות העכביש לרשתות שטווה זחל עש המזון על ידי צפיפות הרשת וצבעה. הרשת אותה טווה עש המזון תהיה לבנה וצפופה, לעומת רשת דקה יחסית אותה יטווה העכביש. אם הבחנתם בקורים לבנים סמיכים יחסית על התקרה שלכם, זה הרגע לקרוא למדביר שיבצע עבורכם הדברת עש המזון.

פרפרים בארונות המטבח

הגלגול המתקדם ביותר של עש המזון הוא בצורת פרפר. הוא מרחף לו במקומות בהם בקע מהגולם, מחפש מזון ומקום להתרבות בו על ידי הטלת ביצים רבות וקטנטנות. במידה ופתחתם את ארון המטבח וזנק משם פרפר קטן, אל תזלזלו בו כי הוא קטן יחסית. במקרה זה המשפט :”זה הקטן גדול יהיה” מתאים בהחלט. עש אחד יכול לגרום לכם להזמין הדברת עש המזון לאחר הטלה אחת בלבד בה הוא מתרבה במהירות מסחררת.

חורים בשקיות המזון

הדברת עש המזון היא לא תמיד הצעד הראשון שתחשבו עליו כשתראו שקית מחוררת. קצת תתרגזו על הסופר שמוכר שקיות פגומות, אך יכול להיות שלא תעלו על דעתכם לזרוק מיד את החבילה או להעיף אותה הישר מהחלון. אם לא תזרקו את השקית בתור צעד ראשון, הצעד הבא שכם בהחלט יהיה טלפון להזמנת הדברת עש המזון.