היסטוריה על הרחקת יונים

הרחקת יונים – לאורך ימים ושנים

הרחקת יונים הייתה כמעט תמיד אפשרות מבוקשת בקרב בני האדם. הראשון שהתחיל עם המנהג היה נח, כאשר שלח בימי המבול את היונה כדי לבדוק האם נגמר המבול. היונה חזרה ובפיה עלה של זית וכך התקבעה לסמל השום וסיום המלחמות. למרות הדימוי בו זכתה היונה המשיכו בני האדם לנסות ולהרחיק אותה מקרבת בתיהם, אלא אם כן היו מחפשים אותה לצרכי מאכל. הרחקת יונים לאורך ההיסטוריה נעשתה בדרכים משונות למדי, וכדאי להכיר אותן רק כדי להבין איך התחום של הרחקת יונים התפתח עם השנים והפך לתעשייה שהוא כיום.

הרחקת יונים – רוחות הזמן

גירוש על ידי כהני דת

אנשים רבים נהגו להאמין כי אבות אבותיהם או מכרים מהעבר חוזרים לרדוף אותם בדמות בעלי חיים המתקרבים לאזור מגוריהם. האמונה הזאת הייתה כה חזקה שהם חששו להרוג את בעלי החיים הללו ובמקום זאת ניסו לגרש אותם בעזרת הפחדות ותנועות ידיים משונות. כאשר ראו שיונים הן עקשניות וחוזרות לאותו מקום הם ראו בכך סימן מישות עליונה ועל כן הזמינו כהן דת שיעשה עבורם הרחקת יונים ויסלק את ההשפעה מביתם.

חומרים כימיים

עם התקדמות העולם וגילוי הכימיה, החלו אנשים לנסות ולפנות לכימאים בבקשות עזרה ובניסיונותיהם לבצע הרחקת יונים. הכימאים רקחו חומרים שונים והעניקו אותם לפונים אליהם, תוך כדי מתן הוראות מדויקות היכן לפזר אותם. הבעיה הייתה שחומרים אלו היו רעילים ובמקום להרחיק את היונים הרעילו אותם בהמוניהם.

תקופת התקרבות

למרות הסלידה הקבועה והניסיונות לעשות הרחקת יונים לאורך ההיסטוריה, במדינת ישראל הייתה תקופה של התקרבות ופיוס בין המחנות. מדובר על התקופה בה שלטו הטורקים בארץ, אך מחתרת ניל”י בראשות משפחת אהרונסון רצתה להביא לניצחונם של הבריטים במלחמה ביניהם. כדי לעשות זאת השתמשה המשפחה ביוני דואר שעליהם העמיסו מידע על כוחות הצבא הטורקי. הבריטים מצידם קיבלו את היונים והמידע בזרועות פתוחות והשתמשו בו כדי להביס את הטורקים ולהשתלט על מדינת ישראל וסביבתה. היונים שימשו במערך זה כוח עזר מוביל ותרומתם זכורה לטוב עד ימים אלו.