טיפים לריסוס הבית

 

בימי הקיץ הלחים והחמים, מזיקים ומכרסמים בסביבת המגורים והעבודה היא לא תופעה כה נדירה. בין אם מדובר בנמלים, עקרבים, עכברים או אפילו נדלים, לחיות בקרב המזיקים זאת חוויה לא רצויה, ומדיבר זאת דרך המוצא. בין אם מבצעים הדברה עצמית או קוראים למדביר מקצועי, אין ספק שריסוס היא שיטת ההדברה הנפוצה והיעילה ביותר, אז הכנו לכם כמה טיפים לריסוס הבית שיעזרו לכם לבצע הדברה יעילה.

טיפים לריסוס הבית – מניעה מעל הכול
כשרוצים לבצע הדברה, לא משנה כמה תרססו וכיצד תרססו, כל עוד הסביבה שלכם מזמינה ונעימה למזיקים, אלה יחזרו וימצאו דרכים להתגבר על הרעל ועל חומרי ההדברה שתרססו. לפני הכל צריך לטפל בסביבה; לרוקן פחי אשפה על בסיס יומי, להשאיר שאריות מזון בשקיות אשפה אטומות, מוצרי מזון במקרר או בקופסאות איטום, לסתום חורים וסדקים בקירות וברצפות, לאטום צינורות ופתחי ניקוז וביוב ולנקש עשבים וצמחיית פרא בגינה או בחצר.

 

טיפים לריסוס הבית – שימוש בחומרים ביתיים
לפני שקוראים למדביר, ניתן לנסות ולהדביר מזיקים קטנים באמצעים ביתיים. ברשתות השיווק וחנויות חומרי הבניין, ניתן לקנות חומרי הדברה לשימוש עצמי ולנסות להפטר מהמזיקים בעצמכם. במידה ואין מדובר בעקרבים, נחשים או חיות מסוכנות, ואתם מתמודדים עם נמלים או תיקנים, אפשר לנסות לרסס בעצמכם באמצעות מכלי ריסוס עצמיים. בעוד שלא מדובר בחומרים איכותיים כמו של מדביר מקצועי, ולכן אין את הידע והניסיון הדרוש להדברה יעילה לצמיתות, כל עוד ומדובר במספר מזיקים בודדים ולא בפלישה רצינית, יתכן כי תוכלו להתמודד עם הבעיה כהלכה.

כשאין מוצא קוראים למדביר
כשריסוס ביתי לא עוזר, והמזיקים רק חוזרים בכמויות הולכות וגדלות, אין מוצא מלקרוא למדביר. לעיתים, חומרי הריסוס שניתן לקנות ברשתות השיווק, אינם חזקים מספיק, או ששיטות ההדברה שאנו נוקטים לא מתאימות, ודרוש איש מקצוע שיבצע ריסוס מקצועי להדברת המזיקים. לקראת בואו של המדביר, הכינו את הבית לריסוס, פנו פסולת ואשפה, איטמו מזון וכלי מטבח ואוכל ופנו כל מוצר שבא לאחר מכן במגע עם הפנים. לאחר הריסוס, המתינו 48 שעות לפני שאתם שוטפים את הרצפה, או פעלו על פי ההנחיות הספציפיות של המדביר.