יונים

יונים – לא מה שחשבתם

יונים מעלות בראש אסוציאציות נעימות של שלום, עלה של זית וריחוף קליל. כאשר יאמרו לאדם סתם כך את המילה יונים הוא יקשר אותה לדברים חיוביים ויעלה חיוך על פניו. אך לא אצל כל אדם הדבר יקרה. ישנם אנשים שהמילה יונים תוציא מהם אנחה קורעת לב או חיוך מריר והסבר קצר על הסבל אותו הם חווים. בעידן המודרני יונים עלולות להיות סיבה לצער ולא לשמחה, כאשר הן מהוות את אחד המטרדים העירוניים הגדולים ביותר שקיימים. למרות שישנם בעיר גם מזיקים כגון תיקנים, נמלים ואפילו עכברים, אין חיה שתהפוך את חייכם לסבל מתמשך כמו יונה פשוטה וקטנה. לא מבינים על מה אנחנו מדברים? המשיכו לקרוא ומיד תיווכחו באמת.

יונים – הסיפור האמיתי

רעש

יונים אולי לא עושות רעש כמו שיפוצים בבניין ליד או נחירות באמצע הלילה, אך בהחלט מדובר בגורמי רעש לא קטנים על סולם הדציבלים. יונים שיחליטו לקנן מחוץ לחלונכם יעשו זאת בקול רם ובלא היסוס. אתם תשמעו לאורך כל היום והלילה גרגורים, המהומים ואפילו לעיתים משק כנפיים צווחני בעת מריבה. בתחילה הרעש לא ישמע נורא מדי, אך עם הזמן מגלים שהוא יכול לשגע אתכם עד כדי מריטת שערות.

מחלות

מחלות לא עוברות רק מאדם לאדם, לעיתים יש גם חיות שמסוגלות להעביר אלינו תופעות בריאותיות מכיוונים שונים. יונים אולי נראות כיצור תמים, אך אל תתנו למראה הכללי להטעות אתכם. יש יונים שהן מכונת מחלות מהלכת אשר רק מחכה להדביק אתכם. החל בקדחת הנילוס המשך במחלות מעיים וכלה בעיניים, יונים יכולות להזיק לכם בתחומים בריאותיים רבים.

לכלוכים

כל יונה עסוקה בבניית הקן שלה לקראת עונת השידוכים. ברגע שמגיע בן הזוג כבר יש להם קן אוהבים קטן ופרטי משלהם בו הם יכולים להטיל ביצים בשקט ובשלווה. אך מה נעשה ואת הקן בונה היונה רק מלכלוכים שונים? קש, זרדים, חוטים ישנים ואפילו עטיפות בדים משמשות את היונה בתהליך וכך גורמות להצטברות של זבל ולכלוך אצלכם ליד הבית או אפילו מחוץ לחלון.