סוגי יונים

סוגי יונים – כל מה שצריך לדעת

סוגי יונים שונים יכולים להיות המפתח להבנת זן היונים כולו. בעולם כולו קיימים מעל לשמונה מאות סוגים שונים של יונים. למרות המחשבה כי הן התפתחו בנפרד וקיימות משחר הבריאה, מסתבר כי האדם הרכיב את רוב זני היונים מיונת הסלע, שהיא אם היונים והמקור לכולן. כדי ליצור סוגי יונים שונים לקחו בני האדם את יוני הסלע הקלאסיות ודאגו לשבח בכל פעם גנום אחר ממבחר הגנים הקיימים. לכן ניתן לראות יונים כמעט זהות אך עם רעמה שונה מעל הראש, או יונים שונות כמעט לחלוטין אך עם אותו מקור בדיוק. כדי להבין סוגי יונים שונים כדאי להכיר אותם, כאן נסקור רק מעט מביניהם.

סוגי יונים – על קצה המזלג

יוני תעופה

יונים אלו נחשבות למובחרות שבנבחרת המגוונת של סוגי יונים. יוני תעופה הן בעלות תכונות אשר מדהימות את החוקרים עד היום. יונים אלו מסוגלות למצוא את הדרך בחזרה אל השובך ממנו יצאו, לא משנה היכן משחררים אותן. תכונה זו שימשה היטב את הלוחמים במחתרת ניל”י אשר רצו להעביר מסרים לבריטים למרות שהיו תחת השלטון הטורקי. הם התלבטו בין סוגי יונים אך העדיפו את יוני התעופה עקב תכונה מופלאה זו.

יוני בשר

למרות שבשר זה אינו מוכר בארץ כבשר מאכל, במקומות רבים גודלו יונים לצרכי מאכל בלבד. יונים אלו יצאו מיונת הסלע שמשקלה הממוצע הוא מאתיים וחמישים גרם, אך לאחר ניסיון להשביח יונים אלו משקלן מגיע עד לקילוגרם ואף יותר. משקלן הגבוה יחסית מקנה כמות מכובדת של בשר אשר נחשב למעדן מלכים במקומות מסוימים בעולם.

יונים דואות 

סוגי יונים שונים קיימים בעולם, אך רק סוג אחד של יונים יכול לבצע דאייה כמו הטורפים בטבע. יונים דואות מסוגלות לבצע דאייה בדיוק כמו הבז והנשר ומסיבה זו יכולות לשהות בשמיים במשך שעות ארוכות. בעזרת שהייה ארוכה זו הן מגיעות למקומות לא רגילים עבור יונים ופוקדות מצוקים ואתרי טבע שונים אליהם לא יגיעו לעולם יונים רגילות ומצויות. יונים אלו נחשבות נדירות יחסית ויקרות מאוד בשוק מכירת היונים בעולם.