מחלות יונים

מחלות יונים – לא לציפורים בלבד

מחלות יונים אמורות להיות נחלתן של ציפורים בלבד. הרי כשמדובר על מחלות יונים אלו מחלות בהן נדבקות יונים מחברותיהן אך אין כל קשר לבני האדם. מחשבה זו מטעה בני אדם רבים ועלולה להביא לתוצאות הרסניות במיוחד בבתים בהם מתגוררות אוכלוסיות סיכון לחלות בכל הזדמנות. לאחר מחקרים רבים, מסתבר כי מחלות יונים אינן נשארות נחלתן של הציפורים בלבד אלא מועברות לבני אדם בקרבתן גם ללא צורך במגע ישיר. כאשר מסתכלים על הרשימה של מחלות יונים עלולים לחטוף התקפת  לב. ניתן לגלות ברשימה זו מחלות כגון קדחת הנילוס, מחלות עיניים, מחלות מעיים ועוד רבות נוספות אשר קשה להכניס לדף אחד. איך מצליחות היונים להעביר את המחלות לבני האדם? המשיכו ותגלו.

מחלות יונים – דרכי הדבקות

מגע ישיר

הדרך הקלה ביותר להידבק מחולים היא בעזרת מגע ישיר. גם בקרב בני האדם כאשר אדם חולה שוהה באותו חדר עם אדם בריא והם מתחבקים ונוגעים זה בזה סביר להניח שהמחלה תעבור ביניהם. המצב של מחלות יונים אינו שונה במיוחד. מאחר ומחלות אלו מדביקות גם בני אדם, אסור לאנשים לגעת ביונים ללא פיקוח והשגחה. אם תגעו ביונה חולה אתם עלולים להידבק בכל מחלה בה היא לוקה.

מגע עקיף

במקרה ויונה חולה נוגעת בחפץ כלשהו היא עלולה להעביר אליו את החיידקים. אם אדם בריא יגע באותו חפץ לאחר העברת החיידקים סיכוייו להידבק במחלה אותה העבירה היונה גבוהים מאוד. על כן חשוב לוודא כי במקרה ויש יונים מחוץ לביתכם לא להושיט ידיים החוצה שלא במקרה הצורך. יש לבצע הרחקת יונים ורק לאחר ניקיון יסודי של האזור יש להתייחס אליו שוב כנקי מחיידקים.

קן נטוש

קן נטוש הוא מתכון להידבק בכל סוג של מחלות יונים שקיים. הקן הנטוש מכיל הפרשות, קליפות ביצים וחפצים בהם נגעו היונים בכל החיידקים המצויים בגופם. למרות האיסור הגורף על מגע עם הקן יש לסלק אותו בהקדם האפשרי מסביבתכם, ועל כן יש לנקות את האזור ללא מגע ישיר בקן. אם על ידי כפפות ושקיות או על ידי אקונומיקה.