ריסוס

 ריסוס, כי הריסוס הוא בשבילי!

ריסוס היא אחת המילים שפותחות את הקיץ. בין חברותיה כגון: אבטיח, שמש, ים ובריכה המילה ריסוס תופסת מקום של כבוד. אנשים רבים מבינים שללא ביצוע הדברה בבית הם לא יוכלו לעבור את הקיץ בשקט. מיד עם פתיחת העונה החמה מרימים החרקים את ראשיהם מרובי המחושים מתוך החורים אליהם זחלו. כל אחד יוצא ממחילתו ומחפש בית בו הוא יוכל למצוא קצת מזון, שקט ושלווה. הבעיה מתחילה כאשר בעלי הבית מאבדים את שלוותם לנוכח האיום החדש. החרק הקטן בסך הכול מחפש לו פינה שקטה, אך אם בעלי הבית יבצעו ריסוס הוא יאלץ ללכת ולחפש אותה במקום רחוק יותר.

ריסוס – מגוון האפשרויות

ריסוס כימי

ריסוס מסוג זה נשען על חומרים כימיים המצויים אצל כל מדביר מתחיל. בעלי הבית מתקשרים להזמין הדברה, ומקבלים מדביר עד פתח הדלת שלהם. אותו מדביר יתאים להם את הריסוס הנכון בהתאם לבעיה ממנה הם סובלים. לאחר שלבי התיאום וההזמנה, יגיע המדביר ויבצע ריסוס מקיף בשלל חדרי הבית במטרה להגן על יושביו מהמבקרים הטריים של הקיץ.

ריסוס ירוק

ריסוס ירוק נחשב כריסוס הידידותי ביותר לסביבה, ומסיבה זו קבל את שמו. בריסוס הירוק משתמשים בחומרים בעלי רעילות נמוכה, שאינם מסבים נזק לאדם או לסביבתו, מלבד לחרקים אליהם הוא מיועד. בריסוס זה מקיף המדביר את שלל החדרים, הגינה ורדיוס קצר מסביב לבית ודואג לעולם החיים הנמצא ממש מתחת לחלון. חומרים ירוקים אלו גם אינם בעיתיים בדרך כלל לבעלי בעיות נשימה, ועל כן מומלצים לבתים בהם יש חולים כאלו.

ריסוס ביתי

אולי הסוג הנפוץ ביותר של ריסוס, אך אם מדובר במפגע נקודתי הוא גם יהיה היעיל ביותר במבחן התוצאה. בכל בית רצוי שיהיו חומרי הדברה ביתיים מכל סוג שהוא אותם ניתן לקנות בכל חנות שכונתית. חומרים אלו הורגים חרקים איתם הם באים במגע ישיר באמצעות ריסוס, אך לרוב מדובר על חומרים המבטיחים שקט לפרקי זמן קצרים כגון ימים או שבועות, בניגוד לחומרי הריסוס המקצועיים המבטיחים שקט לתקופות ארוכות ומשמעותיות יותר.