רשת יונים

רשת יונים – ההצלה שלכם

רשת יונים הפכה להיות הפתרון האולטימטיבי להרחקת הציפורים מהבניין או הבית בו הן בחרו לקנן. בימים עברו, אנשים רבים לא ידעו כיצד להתמודד עם בעיית היונים ההומות ומגרגרות מחוץ לחלונם. אמצעים כמו רשת יונים וסלילים קפיציים לא היו בנמצא, ולכן הייתה הסכמה שבשתיקה לתופעה. כל אדם שגילה יונים בקרבתו רק חכה שתעבור עונת הקינון והן יפרשו את הכנפיים ויסתלקו מהסביבה, אך לא היו באפשרותו אמצעי הרחקה אפקטיביים. כיום ניתן למצוא פתרונות מגוונים לבעיה, ואין צורך לשבת בחיבוק ידיים.

רשת יונים ואמצעי הרחקה נוספים

רשת יונים

אמצעי זה אכן הפך להיות האמצעי הנחשב ביותר להרחקת יונים. רשת יונים מורכבת מחומרים שונים כגון: ניילון, חבל או חוטי ברזל דקים. גודל החורים ברשת נקבע על ידי מזמין השירות, כאשר הגודל יכול לנוע ממקור ציפור ועד לדריסת רגל שלה בתוך הרשת עצמה. רשת יונים ממוצעת לרוב תכיל חורים שאינם נותנים למקור היונה להיכנס דרכם, וכך תהווה את אמצעי ההרחקה המושלם. היונים מגיעות, מגלות שאינן יכולות לנחות על הרשת או בקרבתה ועוזבות את המקום בייאוש.

דוקרני יונים

דוקרנים אולי נשמעים מעט יותר אכזריים מתלייה של רשת יונים, אך המציאות רחוקה מכך מרחק שנות אור. מדובר בדוקרנים שאינם פוגעים ביונים כלל אך אינם מניחים להם לנחות במקום בו הם מתוקנים. כך נפתרת הבעיה בקלילות ובנעימות. הדוקרנים נחשבים כאסתטיים למראה ומשדרגים את מראה המשטח והיונים נאלצות לנדוד ולחפש להן מקום קינון אחר.

סלילים קפיציים

סלילים אלו עובדים על אותו עיקרון בו משתמשים בתכנון הדוקרנים, אך הם נחשבים לפחות בולטים מבחינת המראה והשטח. סלילים אלו מתוקנים בכל מקום ממנו רוצים להרחיק את היונים וכל שנותר לעשות הוא לחכות לזוג הראשון שיגיע לבחון את המוצר החדש. היונים ינסו לנחות על הסליל שוב ושוב, אך הסליל יגלה להן למה הוא נקרא סליל קפיצי, ויקפיץ אותן בחזרה לאוויר. גם שיטה זו של הרחקת יונים אינה נחשבת לפוגענית או מזיקה ליונים עצמן, והיא עוסקת בהרחקת היונים מהמקום בלבד.